Loading ....
Zespół Szkół w Bystrzejowicach Pierwszych
im. Heleny Babisz
Biuletyn Informacji Publicznej
Zespołu Szkół w Bystrzejowicach
Pierwszych im. Heleny Babisz
został stworzony w celu powszechnego
udostępniania informacji publicznej w postaci
elektronicznej
Bystrzejowice Pierwsze 89
21-050 Piaski
tel/fax: (81) 581 02 13
e-mail: szkola@bystrzejowice.pl
Strona główna => Zamówienia publiczne i przetargi => SIWZ
 
 
Bystrzejowice, 19.11.2014r.
 
 
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
 
z dnia 19 listopada 2014r.
 
Nazwa: Przygotowanie i wydawanie śniadań  i obiadów w  Zespole Szkół                            w Bystrzejowicach Pierwszych im Heleny Babisz
Znak sprawy: …...............................
 
1. ZAMAWIAJĄCY.
Nazwa Zamawiającego: Zespół Szkół w Bystrzejowicach Pierwszych im. H. Babisz
Miejscowość: Bystrzejowice Pierwsze
Kody pocztowy: 21-050 Piaski
Godziny urzędowania 8:00-15:00
 
Tel./Faks (81) 58-102-13
zwany dalej ZAMAWIAJĄCYM.
 
2. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA.
Postępowanie jest prowadzone zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) zwanej dalej w skrócie ustawą Pzp w trybie przetargu nieograniczonego (art. 39 ustawy Pzp). Do spraw nie uregulowanych w niniejszejSpecyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej dalej SIWZ, mają zastosowanieprzepisy wymienionej ustawy.
 
3. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA.
Przygotowanie i wydawanie śniadań  i obiadów w  Zespole Szkół w Bystrzejowicach Pierwszych im Heleny Babisz.
Zakres  robót  przewidzianych do realizacji :
Przygotowanie, wydanie: 50  obiadów dwudaniowych oraz 20 śniadań w kuchni Zespołu Szkół w Bystrzejowicach Pierwszych im Heleny Babisz lub ich dowiezienie  do szkoły we własnym zakresie.
 
Warunki szczegółowe wymagane od wykonawców:
1)      Świeże śniadania przygotowywane i wydawane na terenie tut. szkoły lub ich dowiezienie do szkoły
2)      Świeże obiady przygotowywane i gotowane w kuchni Zespołu Szkół w Bystrzejowicach Pierwszych im Heleny Babisz lub ich dowiezienie do szkoły we własnym zakresie.
3)      Obiady winny składać się z 2 dań (zupa, pieczywo, drugie danie).
4)      Śniadanie – świeże pieczywo, sezonowe warzywa, nabiał, wędlina, napój- herbata, mleko, kakao).
5)      Wszystkie posiłki winny być sporządzone zgodnie z obowiązującymi normami żywieniowymi, kalorycznymi, gramaturowymi określonymi w przepisach sanitarnych.
6)      Pomieszczenia kuchni i magazynów Zespołu Szkół w Bystrzejowicach Pierwszych
im Heleny Babisz
wraz z wyposażeniem zostaną wynajęte najemcy z uwzględnieniem opłat za zużytą energię elektryczną, gaz i wodę według wskazań liczników, wywóz śmieci we własnym zakresie,  czynsz (400,00 PLN/miesięcznie), dzierżawę wyposażenia kuchni i magazynów (60,00 PLN /miesięcznie).
7)      Sprzątanie pomieszczeń kuchni, magazynów i stołówki oraz zakup środków czystości do utrzymania należytego porządku jest w gestii Najemcy.
8)      Najemca nie może prowadzić innej działalności niż wymieniona w zamówieniu.
9)      Na terenie odnajętych pomieszczeń (kuchni, pomieszczeń magazynowych) mogą przebywać wyłącznie osoby zatrudnione przez Najemcę na czas trwania umowy.
10) Najemca używa odnajętych pomieszczeń kuchni i magazynów w godz. 7.00 – 15.00 (a w innych godzinach za zgodą Dyrektora Zespołu Szkół w Bystrzejowicach Pierwszych im Heleny Babisz) w dniach nauki szkolnej, a pomieszczenia stołówki na czas wydawania posiłków.
11) Naprawy sprzętu i urządzeń należą do Najemcy.
 
Wspólny Słownik Zamówień
55524000 - 9 Usługi dostarczania posiłków do szkół
 
4. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA.
 
Wymagany termin wykonania zamówienia: 01.01.2015r – 30.12.2015r.
 
5. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
  1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, dotyczące:
a)      posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:
- Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (załącznik nr 2 do SIWZ);
b)      posiadania wiedzy i doświadczenia:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie  ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie - wykonał co najmniej dwie usługi polegające na przygotowywaniu i dostarczeniu posiłków na kwotę co najmniej 150 000,00 złotych brutto.
c)      dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
- Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (załącznik nr 2 do SIWZ);
d)     sytuacji ekonomicznej i finansowej
- Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (załącznik nr 2 do SIWZ).
  1. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.
  2. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp.
 
*Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, jest zobowiązany udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia.
 
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z warunków określonych w pkt 1 lit a – d winien spełniać co najmniej jeden z tych wykonawców albo wszyscy ci wykonawcy wspólnie.
Warunek określony w pkt 2 i pkt 3 powinien spełniać każdy z wykonawców samodzielnie.
 
 
6. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓWUDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
  1. W celu oceny spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, do oferty należy załączyć następujące dokumenty:
a)      oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp według wzoru stanowiącego załącznik nr 2;
b)      wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie według wzoru stanowiącego załącznik nr 3;
  1. W celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, Zamawiający żąda następujących dokumentów:
a)      oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania z powodu niespełnienia warunków o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, według wzoru stanowiącego załącznik nr 4;
b)      aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
  1. W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, Zamawiający żąda następujących dokumentów:
a)      listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej według wzoru stanowiącego załącznik nr 5.
  1. *W sytuacji, gdy wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu oraz wskazywać:
¾    jaki jest zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
¾    w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
¾    jakiego charakteru stosunki będą łączyły wykonawcę z innym podmiotem,
¾    jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia.
  1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale VI pkt 2:
a)      pkt b - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
  1. Jeżeli w kraju zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa powyżej, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby, lub kraju w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania , lub przed notariuszem – wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tego dokumentu.
  2. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
  3. *Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
  4. *Wykonawcy, o których mowa w pkt. 8 składają wspólnie ofertę, przy czym:
a)      oświadczenia lub dokumenty wskazane w pkt 6.1 powinny zostać złożone w taki sposób aby wykazać, że warunki udziału w postępowaniu wykonawcy spełniają łącznie (tzn. składa co najmniej jeden z tych wykonawców albo wszyscy ci wykonawcy wspólnie),
b)      oświadczenia lub dokumenty wskazane w pkt. 6.2. i 6.3. muszą być złożone osobno przez każdego z wykonawców.
 
 
7. INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIEWNIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO                        Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘZ WYKONAWCAMI
  1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
  2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i wykonawcy przekazują faksem, z zastrzeżeniem pkt. 3.
  3. Forma pisemna zastrzeżona jest do złożenia oferty wraz z załącznikami, w tym oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie przez oferowany przedmiot zamówienia wymagań określonych przez Zamawiającego oraz pełnomocnictwa.
  4. Jeżeli Zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje drogą elektroniczną każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
  5. Domniemywa się, że pismo wysłane przez Zamawiającego na adres e-mailowy podany przez wykonawcę zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się wykonawcy z treścią pisma, chyba że wykonawca wezwany przez Zamawiającego do potwierdzenia otrzymania oświadczenia, wniosku, zawiadomienia lub informacji w sposób określony w pkt. 4, oświadczy że ww. wiadomości nie otrzymał.
  6. Korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem, należy kierować na adres:
Zespół Szkół w Bystrzejowicach Pierwszych im. Heleny Babisz Bystrzejowice Pierwsze 21-050 Piski lub faksem nr (81) 58-102-13.
  1. Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z wykonawcami w imieniu Zamawiającego są:
Krzysztof Gałan Dyrektor Zespołu Szkół w Bystrzejowicach Pierwszych
im. Heleny Babisz tel. (81) 58-105-35 lub tel. kom 506-506-205.
  1. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego, z przekazanym pisemnie, drogą elektroniczną, wnioskiem o wyjaśnienie treści SIWZ. Zamawiający odpowie niezwłocznie, nie później jednak niż 2 dni przed upływem terminu składania ofert, na piśmie na zadane pytania, przesyłając treść pytań i odpowiedzi wszystkim uczestnikom postępowania oraz umieści taką informację na własnej stronie internetowej (www.bystrzejowice.pl), pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
  2. Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania wykonawców  w celu wyjaśnienia treści SIWZ.
  3.  Jeżeli w wyniku zmiany treści SIWZ nieprowadzącej do zmiany ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, zamawiający przedłuży termin składania ofert i poinformuje o tym wykonawców, którym przekazano SIWZ oraz umieści taką informację na własnej stronie internetowej (www.bystrzejowice.pl).
 
8. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
Zamawiający nie żąda wniesienia wadium w postępowaniu.
 
9. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ.
  1. Ustala się, że składający ofertę pozostaje nią związany przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
  2. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
 
10. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWYWANIA OFERT.
  1. Oferta musi być sporządzona z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.
  2. Oferta wraz z załącznikami musi być czytelna.
  3. Oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania wykonawcy. Upoważnienie do podpisania oferty musi być dołączone do oferty, jeżeli nie wynika ono z innych dokumentów załączonych przez wykonawcę.
  4. Jeżeli osoba/osoby podpisujące ofertę działa/ją na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo to musi zostać dołączone do oferty i musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem (kopia pełnomocnictwa powinna być poświadczona notarialnie).
  5. Oferta wraz z załącznikami musi być sporządzona w języku polskim. Każdy dokument składający się na ofertę sporządzony w innym języku niż język polski winien być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę. W razie wątpliwości uznaje się, że wersja polskojęzyczna jest wersją wiążącą.
  6. Dokumenty składające się na ofertę muszą być złożone w oryginale lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, z zastrzeżeniem pkt. 7.
  7. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty.
  8. Zaleca się, aby każda zawierająca jakąkolwiek treść strona oferty była podpisana lub parafowana przez wykonawcę. Każda poprawka w treści oferty, a w szczególności każde przerobienie, przekreślenie, uzupełnienie, nadpisanie, przesłonięcie korektorem  etc. powinny być parafowane przez wykonawcę.
  9. Zaleca się, aby strony oferty były trwale ze sobą połączone i kolejno ponumerowane. W treści oferty winna być umieszczona informacja o ilości stron.
  10. Zaleca się przy sporządzaniu oferty skorzystanie z wzorów (formularza ofertowego, oświadczeń, wykazu) przygotowanych przez Zamawiającego. Wykonawca może przedstawić ofertę na swoich formularzach z zastrzeżeniem, że muszą zawierać wszystkie informacje określone przez Zamawiającego w przygotowanych wzorach.
  11.  W przypadku, gdy informacje zawarte w ofercie stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, co do których Wykonawca zastrzega, że nie mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania, muszą być opatrzone klauzulą: „Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm)” i dołączone do oferty, zaleca się, aby były trwale, oddzielnie spięte. Zgodnie z tym przepisem przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne, przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności.
  12.  Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
  13.  Złożenie więcej niż jednej oferty lub złożenie oferty zawierającej propozycje alternatywne spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez wykonawcę ofert.
  14.  Wykonawca wskaże w ofercie tę część zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom.
  15.  Na ofertę składają się:
a)      wypełniony formularz ofertowy zgodny ze wzorem formularza stanowiącym załącznik nr 1;
b)      wszystkie dokumenty i oświadczenia, których przedstawienia żąda Zamawiający, zgodnie z postanowieniami rozdziału 6 SIWZ.
 
11. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT.
  1. Oferty muszą być złożone w siedzibie: Zespół Szkół w Bystrzejowicach Pierwszych im. H. Babisz Bystrzejowice Pierwsze 89, sekretariat Zespołu Szkół w Bystrzejowicach Pierwszych nie później niż do  dnia 12 grudnia 2014r.do godziny 9:00.
  2.  Ofertę należy umieścić w zamkniętym opakowaniu, uniemożliwiającym odczytanie zawartości bez uszkodzenia tego opakowania. Opakowanie winno być oznaczone nazwą (firmą) i adresem wykonawcy, zaadresowane na adres Zespół Szkół w Bystrzejowicach Pierwszych im. H. Babisz Bystrzejowice Pierwsze 89 21-050 Piaski oraz opisane:
Nazwa (firma) wykonawcy
adres wykonawcy
Zespół Szkół w Bystrzejowicach Pierwszych
im. H. Babisz
Bystrzejowice Pierwsze 89
21-050 Piaski
 
„Przygotowanie i wydawanie śniadań  i obiadów w  Zespole Szkół w Bystrzejowicach Pierwszych im Heleny Babisz”
 
Nie otwierać przed dniem ……………… r. godz. ……………..
  1. Oferta otrzymana przez Zamawiającego po terminie składania ofert zostanie niezwłocznie zwrócona wykonawcy.
  2. Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia do złożonej oferty pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne  zawiadomienie o wprowadzeniu zmian przed terminem składania ofert. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian musi być złożone według takich samych zasad, jak składana oferta tj. w kopercie odpowiednio oznakowanej napisem „ZMIANA”. Koperty oznakowane „ZMIANA” zostaną otwarte przy otwieraniu oferty wykonawcy, który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury dokonywania zmian, zostaną dołączone do oferty.
  3. Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać się z postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia, według tych samych zasad jak wprowadzenie zmian i poprawek z napisem na kopercie „WYCOFANIE”. Koperty oznakowane w ten sposób będą otwierane w pierwszej kolejności po potwierdzeniu poprawności postępowania wykonawcy oraz zgodności z danymi zamieszczonymi na kopercie wycofanej oferty. Koperty z ofertami wycofanymi nie będą otwierane.
  4. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zespół Szkół w Bystrzejowicach Pierwszych im. H. Babisz
  5. Bystrzejowice Pierwsze 89, Gabinet Dyrektora Zespołu Szkół w Bystrzejowicach Pierwszych, w dniu 05 grudnia 2014 r. o godz. 9:15.
  6. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
  7. Podczas otwarcia ofert zamawiający poda nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców, a  także informacje dotyczące ceny zawarte ofertach.
  8. Otwarcie ofert jest jawne, wykonawcy mogą uczestniczyć w sesji otwarcia ofert. W przypadku nieobecności wykonawcy przy otwieraniu ofert, Zamawiający prześle wykonawcy informacje z otwarcia ofert na pisemny wniosek wykonawcy.
 
12. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY
  1. Cena oferty to cena za przygotowanie i dostarczenie jednego obiadu oraz cena za przygotowanie i dostarczenie jednego gotowego śniadania.
  2. Cena ofertowa określona w Ofercie musi być podana cyfrowo i słownie.
  3. Cenę oferty należy obliczyć jako cenę ryczałtową uwzględniając zakres Zamówienia określony w SIWZ oraz wszelkie koszty związane z realizacją Zamówienia jak i ewentualne ryzyko wynikające z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy.
  4. Wykonawca powinien podać w Ofercie cenę ryczałtową brutto jednego obiadu, którą należy podać w formularzu oferty wraz z kwotą podatku od towarów i usług (VAT).
  5. Wszelkie rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w PLN.               Cena oferty nie będzie podlegała rewaloryzacji ze względu na inflację.
  6. Cenę oferty należy podać w PLN w postaci cyfrowej i słownej w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku, z uwzględnieniem zasad zaokrąglania liczb (tj. liczba 5 i powyżej - zaokrąglenie w górę, poniżej liczby 5 - zaokrąglenie w dół).
 
13. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJACY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT
  1. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryteria oceny ofert:
a)      Cena brutto jednego obiadu – 50 % (kryterium ceny),
b)      Cena brutto jednego śniadania – 30 % (kryterium ceny)
c)      Doświadczenie Wykonawcy – 20 % (kryterium doświadczenia).
  1. Poprzez doświadczenie Wykonawcy w ramach kryterium doświadczenia Zamawiający rozumie ilość powyżej 2 – zrealizowanych usług/zamówień w zakresie przygotowywania i dostarczeniu posiłków na kwotę co najmniej 150 000,00 złotych brutto, w okresie  ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie. Do oceny w tym kryterium Zamawiający przyjmie usługi wskazane przez Wykonawcę w „Wykazie usług” wraz z dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie tych usług/zamówień.
  2. Z zastrzeżeniem, ze warunkiem udziału w postępowaniu jest wykazanie przez Wykonawcę wykonania co najmniej 2 usług polegających na przygotowywaniu i dostarczeniu posiłków na kwotę co najmniej 150 000,00 złotych brutto, w zakresie kryterium doświadczenia Zamawiający zastosuje następujące zasady przydziału punktów:
¾    za wykazanie przez Wykonawcę wykonania 3 usług/zamówień – Zamawiający przyzna 20 punktów,
¾    za wykazanie przez Wykonawcę wykonania 4 usług/zamówień – Zamawiający przyzna 30 punktów,
¾    za wykazanie przez Wykonawcę wykonania 5 i powyżej usług/zamówień – Zamawiający przyzna 40 punktów.
 
  1. Każde z wymienionych kryteriów zostało oznaczone odpowiednią wagą, gdzie waga wyznacza istotność danego kryterium przy dokonywaniu oceny oferty. W tym celu przeprowadzona zostanie ocena każdej oferty, a Zamawiający dokona weryfikacji oraz przypisania punków dla poszczególnych kryteriów oceny ofert oraz wyliczy łączną ocenę punktową oferty (P) według wzoru: P = W + D, gdzie:
1)      P – oznacza łączną ocenę punktową badanej oferty,
2)      W – oznacza wartość punktową za cenę badanej oferty,
3)      D – oznacza wartość punktową za doświadczenie badanej oferty.
  1. Dokonując oceny złożonych ofert Zamawiający będzie oceniał oferty przyznające ofertom punkty, z zastosowaniem przyjętych kryteriów i ich znaczeniem, tj.:
1)      cena jednego obiadu 50% - oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez Wykonawców w ramach kryterium „cena jednego obiadu”:
                                        
Algorytm obliczania wartość punktowej:
                    c. min.
W = ---------------------------- x 100 pkt x 50%
                    c. bad.
 
Znaczenie skrótów:
c. min. – wartość oferty z najniższą ceną brutto
c. bad. – wartość brutto porównywanej oferty brutto
100 pkt. – wskaźnik stały
50% - procentowe znaczenie kryterium ceny
 
2)      cena jednego śniadania 30% - oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez Wykonawców w ramach kryterium „cena jednego śniadania”,
 
Algorytm obliczania wartość punktowej:
                    c. min.
W = ---------------------------- x 100 pkt x 30%
                    c. bad.
 
Znaczenie skrótów:
c. min. – wartość oferty z najniższą ceną brutto
c. bad. – wartość brutto porównywanej oferty brutto
100 pkt. – wskaźnik stały
30% - procentowe znaczenie kryterium ceny
 
 
3)      doświadczenie – 20% - oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez Wykonawców w ramach kryterium „doświadczenie”:
 
 Algorytm obliczania wartość punktowej:
                    d. bad.
D = ---------------------------- x 100 pkt x 20%
                    d. max.
 
Znaczenie skrótów:
d. bad. – doświadczenie maksymalne Wykonawcy (powyżej 2 do 5)
d. max. – doświadczenie badanego Wykonawcy wykazane w ofercie,
100 pkt. – wskaźnik stały
20% - procentowe znaczenie kryterium doświadczenia.                              
 
14. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY                         WSPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
  1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza przekaże Zamawiającemu informacje dotyczące osób podpisujących umowę oraz osób upoważnionych do kontaktów w związku z realizacją umowy.
  2. W przypadku, gdy zostanie wybrana jako najkorzystniejsza oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wykonawca przed podpisaniem umowy, na wezwanie zamawiającego powinien złożyć umowę regulującą współpracę wykonawców.
 
15. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY.
Zamawiający nie wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
 
16. ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA, KTÓRE ZOSTANĄ WPROWADZONE DO TREŚCI ZAWIERANEJ UMOWY W SPRAWIEZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO.
Projekt umowy stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.
 
17. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA.
  1. Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować Zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2 ustawy Pzp.
  2. W przypadku uznania zasadności przekazanej informacji Zamawiający powtarza czynność albo dokonuje czynności zaniechanej, informując o tym Wykonawców w sposób przewidziany w ustawie dla tej czynności.
  3. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy Pzp.
  4. Odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności:
a)      opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu;
b)      wykluczenia Odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia;
c)      odrzucenia oferty Odwołującego.
  1. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
  2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
  3. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobów określonych w art. 27 ust. 2 ustawy Pzp.
  4. Odwołanie wnosi się w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy Pzp, albo w terminie 10 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
  5. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
  6. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 8 i 9 wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
  7. Jeżeli Zamawiający nie przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:
a)      15 dni od dnia zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia  o udzieleniu zamówienia,
b)      1 miesiąca od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie zamieścił w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
  1. Zamawiający przesyła niezwłocznie, nie później niż w terminie 2 dni od dnia otrzymania, kopię odwołania innym Wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu o udzielenie zamówienia, a jeżeli odwołanie dotyczy treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zamieszcza ją również na stronie internetowej, na której jest zamieszczone ogłoszenie o zamówieniu lub jest udostępniana specyfikacja, wzywając Wykonawców do przystąpienia do postępowania odwoławczego.
  2. Wykonawca może zgłosić przystąpienie do postępowania odwoławczego w terminie 3 dni od dnia otrzymania kopii odwołania, wskazując stronę, do której przystępuje, i interes w uzyskaniu rozstrzygnięcia na korzyść strony, do której przystępuje. Zgłoszenie przystąpienia doręcza się Prezesowi Izby w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, a jego kopię przesyła się Zamawiającemu oraz Wykonawcy wnoszącemu odwołanie.
  3. Wykonawcy, którzy przystąpili do postępowania odwoławczego, stają się uczestnikami postępowania odwoławczego, jeżeli mają interes w tym, aby odwołanie zostało rozstrzygnięte na korzyść jednej ze stron.
  4. Zamawiający lub Odwołujący może zgłosić opozycję przeciw przystąpieniu innego Wykonawcy nie później niż do czasu otwarcia rozprawy. Izba uwzględnia opozycję, jeżeli zgłaszający opozycję uprawdopodobni, że Wykonawca nie ma interesu w uzyskaniu rozstrzygnięcia na korzyść strony, do której przystąpił; w przeciwnym razie Izba oddala opozycję. Postanowienie o uwzględnieniu albo oddaleniu opozycji Izba może wydać na posiedzeniu niejawnym. Na postanowienie o uwzględnieniu albo oddaleniu opozycji nie przysługuje skarga.
  5. Zamawiający może wnieść odpowiedź na odwołanie. Odpowiedź na odwołanie wnosi się na piśmie lub ustnie do protokołu.
  6. W przypadku uwzględnienia przez Zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu Izba może umorzyć postępowanie na posiedzeniu niejawnym bez obecności stron oraz uczestników postępowania odwoławczego, którzy przystąpili do postępowania po stronie Wykonawcy, pod warunkiem że w postępowaniu odwoławczym po stronie Zamawiającego nie przystąpił w terminie żaden Wykonawca. W takim przypadku Zamawiający wykonuje, powtarza lub unieważnia czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu.
  7. Jeżeli uczestnik postępowania odwoławczego, który przystąpił do postępowania po stronie Zamawiającego, nie wniesie sprzeciwu co do uwzględnienia w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu przez Zamawiającego, Izba umarza postępowanie, a Zamawiający wykonuje, powtarza lub unieważnia czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu.
  8. Jeżeli uczestnik postępowania odwoławczego, który przystąpił do postępowania po stronie Zamawiającego, wniesie sprzeciw wobec uwzględnienia w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu, Izba rozpoznaje odwołanie. Sprzeciw wnosi się na piśmie lub ustnie do protokołu.
  9. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego.
  10. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jej wniesieniem.
  11. W postępowaniu toczącym się na skutek wniesienia skargi nie można rozszerzyć żądania odwołania ani występować z nowymi żądaniami.
  12. W sprawach nieuregulowanych mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp.
 
18. POZOSTAŁE INFORMACJE.
1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
3. Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej.
4. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
5. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
6. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.
7. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
8. Zamawiający nie przewiduje prowadzenia rozliczeń w walutach obcych
9. Zamawiający nie dopuszcza porozumiewania się przy pomocy poczty elektronicznej.
Pokaż informacje o artykule