Loading ....
Zespół Szkół w Bystrzejowicach Pierwszych
im. Heleny Babisz
Biuletyn Informacji Publicznej
Zespołu Szkół w Bystrzejowicach
Pierwszych im. Heleny Babisz
został stworzony w celu powszechnego
udostępniania informacji publicznej w postaci
elektronicznej
Bystrzejowice Pierwsze 89
21-050 Piaski
tel/fax: (81) 581 02 13
e-mail: szkola@bystrzejowice.pl
Strona główna => Zamówienia publiczne i przetargi => Ogłoszenie o zmówieniu - usługi - Dowóz uczniów ZS w Bystrzejowicach Pierwszych 2018 => SIWZ
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
 
Dowóz do szkoły i ze szkoły uczniów Zespołu Szkół w Bystrzejowicach Pierwszych im. Heleny Babisz
 
w roku szkolnym 2018/2019 i 2019/2020
 
(Znak sprawy: ZSB 26.1.2018 )
 
1.    Zamawiający:
Zespół Szkół w Bystrzejowicach Pierwszych im. Heleny Babisz
miejscowość: Bystrzejowice Pierwsze
kod pocztowy: 21-050 Piaski
godziny urzędowana 8:00-15:00
tel./faks (81) 58-102-13
 
2.    Tryb udzielenia zamówienia: postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej nieprzekraczającej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy, zgodnie z art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015r. poz. 2164 ze zmianami)
Użyte w treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:
-      pojęcie ustawy dotyczy Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015r., poz. 2164 ze zmianami);
-      pojęcie rozporządzenia dotyczy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
-      pojęcie SIWZ dotyczy niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Informacje ogólne dotyczące przedmiotowej procedury:
2.1     W przedmiotowym postępowaniu zostanie zastosowana procedura określona w art. 24aa ustawy. Zamawiający najpierw dokona oceny ofert a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (zgodnie z art. 25a ust. 1 ustawy Wykonawca składa wraz z ofertą aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w pkt 5.1 i 5.2 SIWZ, stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. W pierwszej kolejności Zamawiający dokonuje oceny ofert pod kątem przesłanek odrzucenia oferty (art. 89 ust. 1 ustawy) oraz kryteriów oceny ofert, a dopiero potem, wyłącznie w odniesieniu do Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, dokonuje oceny podmiotowej Wykonawcy tj. bada oświadczenia wstępne a następnie w trybie art. 26 ust. 2 ustawy żąda przedłożenia dokumentów wymaganych w pkt 6.2 SIWZ.
2.2     W przypadku, gdy Wykonawca zamierza realizować przedmiot zamówienia z udziałem Podwykonawców Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm Podwykonawców.
2.3     Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Ofertę należy złożyć zgodnie ze wzorem formularza oferty, stanowiącym załącznik Nr 1 do SIWZ.
2.4     Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
2.5     Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy, dopuszcza oferowanie produktów równoważnych, użytych do realizacji zamówienia.
 
3.     Przedmiot zamówienia:
3.1     Przedmiotem zamówienia jest dowóz na zajęcia lekcyjne i odwiezienie po skończonych lekcjach uczniów Zespołu Szkół w Bystrzejowicach Pierwszych im. Heleny Babisz dwoma autobusami o ilości miejsc minimum 50, na trasach i w godzinach, których wykaz stanowi załącznik nr 2 do SIWZ, planowana liczba dzienna kilometrów do przejechania około 260 km.
3.2     CPV: 60.10.00.00-9 – usługi w zakresie transportu drogowego.
 
4.     Termin wykonania zamówienia:
03 września 2018 r. – do końca roku szkolnego 2019/20  (z wyłączeniem okresu wakacji, ferii zimowych i dni wolnych od zajęć szkolnych).
 
5.     Warunki udziału w postępowaniu: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
5.1     Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12‑22 ustawy.
5.2     Spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie:
1)    Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej – Wykonawca musi posiadać uprawnienia do wykonywania działalności polegającej na krajowym transporcie drogowym osób tj. licencję lub zezwolenie na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób.
2)    Sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
3)    Zdolności technicznej lub zawodowej:
a. Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje                      1 zamówienie polegające na transporcie uczniów do placówek oświatowych, usługa ( umowa )                 o wartości nie mniejszej niż 70000,00 zł brutto ( słownie siedemdziesiąt tysięcy zł. ).
___ Dla wskazanej usługi Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć dowody (referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługa były wykonana lub jest wykonywana) potwierdzające, że usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie.
b. Wykonawca musi wykazać dysponowanie potencjałem technicznym w celu realizacji zamówienia tj. przynajmniej 2 pojazdami nie starszymi niż 10 lat, wyposażonych w minimum 50 miejsc siedzących ze sprawnie działającym ogrzewaniem.
Wykonawca przedłoży wykaz pojazdów według formularza stanowiącego Załącznik Nr 6 do SIWZ.
 
W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców (Konsorcjum, Spółka Cywilna)  o udzielenie niniejszego zamówienia zdolność oceniana będą łącznie.
5.3     W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie powyższy warunek powinien spełnić co najmniej jeden Wykonawca lub wszyscy Wykonawcy wspólnie.
5.4     Poleganie na potencjale innych podmiotów:
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie winno określać:
1)      zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
2)      sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego,
3)      zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego,
4)      czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału                 w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
W przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, Zamawiający żąda przedstawienia                              w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 6.1 ppkt 1) oraz pkt 6.2 lit. A. SIWZ.
W odniesieniu do warunków dotyczących zdolności technicznej lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te będą realizowały usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy, dotycząca podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy odbywa się zgodnie z art. 36b ust. 2 ustawy.
Powierzenie wykonania części zamówienia Podwykonawcy w trakcie realizacji zamówienia odbywa się zgodnie z art. 36 ba. ustawy.
 
6.     Wykaz wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, spełnianie wymagań określonych przez Zamawiającego oraz brak podstaw wykluczenia:
6.1  Dokumenty składane wraz z ofertą:
1)    Aktualne oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12-22 ustawy (według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ).
Jeżeli Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu.
2)    Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1b ustawy (według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ).
6.2     Dokumenty składane przez Wykonawcę, którego oferta będzie oceniona jako najkorzystniejsza na wezwanie Zamawiającego:
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie, aktualnych na dzień złożenia, następujących oświadczeń i dokumentów:
A.    W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, Zamawiający żąda:
1)    Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;
B.      W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, Zamawiający żąda:
1)Koncesji, zezwolenia, licencji lub dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
2)Wykazu pojazdów według formularza stanowiącego Załącznik  nr 6 do SIWZ.
3)Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane, a przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie (zał. Nr 7)
4)Dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej                w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
6.3     W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy, Zamawiający wymaga oświadczenia Wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ).W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz                   z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, żepowiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w przedmiotowym postępowaniu.
 
6.4     Dokumenty składane przez podmioty zagraniczne:
1)     Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 6.2 lit. A. ppkt 1) SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a)    nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
2)     Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa                 w pkt 1) lit. a) SIWZ zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż, odpowiednio 6 miesięcy i 3 miesiące, przed upływem terminu składania ofert.
6.5   Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej, przez kilku przedsiębiorców (konsorcjum) lub przez spółkę cywilną:
1)    Oświadczenia i dokumenty potwierdzające, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu, wymienione  w pkt 6.1 ppkt 1), pkt 6.2 lit. A. ppkt 1) i pkt 6.3 SIWZ oraz potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, wymienione w pkt 6.1 ppkt 2), składa każdy z Wykonawców oddzielnie;
2)    Formularz oferty jest składany przez pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się                      o udzielenie zamówienia;
3)    Poza dokumentami wymienionymi w pkt 6.5 ppkt 1) i ppkt 2) SIWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winni załączyć do oferty oryginał pełnomocnictwa;
4)    Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich                                  w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. Dokument pełnomocnictwa powinien zostać podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym Wykonawcę pełnomocnika. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem. Oferta musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.
6.6     Oświadczenia i dokumenty wskazane w pkt 6.1 SIWZ składane są wraz z ofertą. Dokument określony              w pkt 6.3 SIWZ składany jest przez Wykonawcę w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert. Pozostałe dokumenty wymienione w pkt 6.2 SIWZ wymagane będą tylko od Wykonawcy, którego oferta będzie oceniona jako najkorzystniejsza.
6.7     W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 6 SIWZ w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz wskazane przez Wykonawcę dokumenty lub oświadczenia.
 
7.     Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się                                 z Wykonawcami:
7.1          W postępowaniu o udzielenie zamówienia oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, wezwania oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują w formie pisemnej, faksem lub drogą elektroniczną (w postaci zeskanowanych podpisanych dokumentów) z zastrzeżeniem pkt 7.3 SIWZ. W przypadku wykorzystania faksu lub drogi elektronicznej każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
7.2          Domniemywa się, iż pismo wysłane przez Zamawiającego drogą elektroniczną na adres Wykonawcy lub faksem (komunikat OK na potwierdzeniu) zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się z treścią pisma, chyba że Wykonawca wezwany przez Zamawiającego do potwierdzenia otrzymania pisma w sposób określony w pkt 7.1 SIWZ oświadczy, iż ww. wiadomości nie otrzymał.
7.3          Forma pisemna zastrzeżona jest do złożenia oferty wraz z załącznikami oraz pełnomocnictwa.
7.4          Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający bez ujawniania źródła zapytania udostępnia na stronie internetowej, zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy. Zamawiający zastrzega sobie prawo wnioskowania o przekazanie treści zapytań w wersji elektronicznej, w formie edytowalnej, pocztą e-mail na adres: zs.bystrzejowice@wp.pl
7.5          Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął po upływie terminu składania wniosku, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpatrzenia. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania powyższego wniosku.
7.6          W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść SIWZ. Każda wprowadzona przez Zamawiającego zmiana stanie się częścią SIWZ. Dokonana zmiana treści SIWZ zostanie udostępniona na stronie internetowej Zamawiającego. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią SIWZ a treścią udzielonych wyjaśnień i zmian, jako obowiązującą należy przyjąć treść informacji zawierającej późniejsze oświadczenie Zamawiającego.
7.7          Nie udziela się żadnych ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane do Zamawiającego zapytania w sprawach wymagających zachowania pisemności postępowania.
7.8          Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania z Wykonawcami.
7.9          Korespondencję związaną z przedmiotowym postępowaniem, należy kierować na adres:
Zespół Szkół w Bystrzejowicach Pierwszych im. Heleny Babisz
Bystrzejowice Pierwsze 89
21-050 Piaski
zs.bystrzejowice@wp.pl
 
 
8.    Wymagania dotyczące wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
9.    Termin związania ofertą:
9.1          Ustala się, że Wykonawca składający ofertę pozostaje nią związany przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
9.2          Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą,            z tym, że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
 
10.Opis sposobu przygotowania oferty:
10.1      Na ofertę składają się:
1)    Wypełniony i podpisany formularz oferty zgodny ze wzorem formularza oferty, stanowiącym załącznik do SIWZ (w przypadku złożenia oferty bez użycia załączonego formularza, złożona oferta musi zawierać wszelkie informacje wymagane w SIWZ i wynikające z zawartości formularza oferty);
2)    Oświadczenia wskazane w ust. 6.1 SIWZ;
3)    Pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile umocowanie do dokonania przedmiotowej czynności nie wynika z dokumentów rejestrowych załączonych do oferty, złożone w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.
10.2      Ofertę należy przygotować według wymagań określonych w SIWZ.
10.3      Oferta musi być złożona w formie pisemnej pod rygorem nieważności, powinna być podpisana przez osobę/y upoważnioną/e w dokumentach rejestrowych podmiotu do reprezentacji Wykonawcy lub posiadającą odpowiednie pełnomocnictwo do dokonania niniejszej czynności prawnej udzielone przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentacji podmiotu. Wszystkie załączniki do oferty, stanowiące oświadczenia powinny być również podpisane przez upoważnionego przedstawiciela.
10.4      Oferta musi być podpisana zgodnie z art. 78 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (Dz. U. 2017r. poz. 459), czyli musi być opatrzona własnoręcznym podpisem Wykonawcy lub osoby przez niego upoważnionej. Podpis musi być czytelny, pozwalający na identyfikację osoby podpisującej ofertę. Obok złożonego nieczytelnego podpisu powinna być przystawiona pieczątka zawierająca imię i nazwisko osoby podpisującej ofertę. W sytuacji, gdy Wykonawca nie posiada pieczątki imiennej, powinien na dokumentach złożyć własnoręczny podpis, z którego jednoznacznie wynika brzmienie nazwiska umożliwiające identyfikację osoby składającej podpis.
10.5      Zaleca się, aby każda zawierająca jakąkolwiek treść strona oferty była podpisana lub parafowana przez osobę uprawnioną do reprezentacji. Zaleca się aby każda poprawka w treści oferty,                                  a w szczególności każde przerobienie, przekreślenie, uzupełnienie, nadpisanie, przesłonięcie korektorem itp. były parafowane przez osobę uprawnioną do reprezentacji.
10.6      Dokumenty składające się na ofertę wymienione w pkt 10.1 SIWZ, oświadczenie Wykonawcy                         o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej muszą być przedstawiane            w formie oryginałów, z zastrzeżeniem pkt 10.1     ppkt 3) SIWZ.
10.7      Dokumenty składane na wezwanie Zamawiającego, zgodnie z pkt 6.2 lit. A SIWZ mogą być przedstawiane w formie oryginałów albo poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę kopii. Zgodność z oryginałem wszystkich kopii dokumentów, musi być potwierdzona przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentacji Wykonawcy.
10.8      Warunkiem uznania kopii za dokument jest umieszczenie na każdej stronie kopii oświadczenia za zgodność z oryginałem i złożenie podpisu osoby/osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy w obrocie gospodarczym, zgodnie z dokumentami rejestrowymi, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa.
10.9      Zaleca się ponumerowanie stron i ich spięcie w sposób uniemożliwiający przypadkowe zdekompletowanie.
10.10 Wykonawca powinien umieścić ofertę w zamkniętej kopercie (opakowaniu), uniemożliwiającym odczytanie zawartości bez uszkodzenia opakowania. Opakowanie winno być oznaczone nazwą (firmą) i adresem Wykonawcy, zaadresowane na adres Zamawiającego jak w pkt 7.9 SIWZ oraz opisane: „Oferta na ………..……” (wpisać nazwę postępowania oraz oznaczenie sprawy);                                              Nie otwierać przed dniem …….…… (wpisać datę i godzinę otwarcia ofert).
10.11 W przypadku nieprawidłowego zaadresowania koperty, Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za złe skierowanie przesyłki lub jej przedterminowe otwarcie. Oferta taka nie weźmie udziału                              w postępowaniu.
10.12 Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełniania do złożonej oferty pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma zawiadomienie o wprowadzeniu zmian przed terminem składania ofert. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian musi być złożone według takich samych zasad, jak składana oferta tj. w kopercie odpowiednio oznakowanej napisem „ZMIANA”. Koperty oznaczone „ZMIANA” zostaną otwarte przy otwieraniu oferty Wykonawcy, który wprowadził zmiany       i po stwierdzeniu poprawności procedury dokonywania zmian, zostaną dołączone do oferty.
10.13 Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać się z postępowania poprzez złożenie powiadomienia, według tych samych zasad jak wprowadzanie zmian i poprawek z napisem na kopercie „WYCOFANIE”. Koperty oznakowane w ten sposób będą otwierane w pierwszej kolejności po potwierdzeniu poprawności postępowania wykonawcy oraz zgodności z danymi zamieszczonymi na kopercie wycofywanej oferty. Koperty z ofertami wycofanymi nie będą otwierane.
10.14 Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, może zastrzec informacje, które stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Wykonawca, składając ofertę zobowiązany jest wykazać wraz z przedstawieniem dowodów,                        że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i nie mogą być udostępnianie.
Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy.
Wszelkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, które Wykonawca pragnie zastrzec, powinny być załączone do oferty w osobnym opakowaniu, w sposób umożliwiający łatwe od niej odłączenie i opatrzone napisem: „Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa – nie udostępniać innym uczestnikom postępowania”, z zachowaniem kolejności numerowania stron oferty.
10.15 Uwagi dotyczące formy składanych dokumentów.
1)    Wzory formularzy należy wypełnić ściśle według wskazówek określonych w SIWZ. Zamawiający nie dopuszcza dokonywania w treści załączonych formularzy jakichkolwiek zmian. W przypadku złożenia przez Wykonawcę własnych formularzy ich treść musi być tożsama z treścią formularzy załączonych do SIWZ.
2)    Gdy złożona kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budziła wątpliwość, co do jej prawdziwości, Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu;
3)    Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. W razie wątpliwości uznaje się, iż wersja polskojęzyczna jest wersją wiążącą.
4)    Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.
 
11.Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert:
11.1Oferty należy złożyć w siedzibie Zamawiającego:  Zespół Szkół w Bystrzejowicach Pierwszych im. Heleny Babisz – sekretariat szkoły, Bystrzejowice Pierwsze 89, 21-050 Piaski , w terminie do dnia:                27. 06.2018 r. do godz. 09.00
11.2Oferty zostaną otwarte w dniu: 27.06.2018 r. o godz. 09.15 w siedzibie Zamawiającego: w Zespole Szkół w Bystrzejowicach Pierwszych im. Heleny Babisz – gabinet wicedyrektora szkoły, Bystrzejowice Pierwsze 89, 21-050 Piaski, pok. 4
 
12.Opis sposobu obliczenia ceny oferty:
12.1      Wykonawca określi cenę całkowitą oferty brutto dla przedmiotu zamówienia podając ją w zapisie liczbowym w formularzu oferty, stanowiącym załącznik Nr 1 do SIWZ.
12.2      Cena winna obejmować wszystkie koszty i opłaty, jakie powstaną w związku z wykonaniem zamówienia oraz z warunkami i wymaganiami stawianymi przez Zamawiającego.
12.3      Cena może być tylko jedna za oferowany przedmiot zamówienia, nie dopuszcza się wariantowości cen.
12.4      Cenę oferty należy podać w PLN. Cena musi być wyrażona w jednostkach nie mniejszych niż grosze (do dwóch miejsc po przecinku), przy zachowaniu matematycznej zasady zaokrąglania liczb (nie dopuszcza się podania jednostek w tysięcznych częściach złotego).
 
13.Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert:
 
13.1. W celu wyboru najkorzystniejszej oferty dla przedmiotowego zamówienia publicznego Zamawiający przyjął następujące kryteria oceny ofert :
      Cena ofertowa brutto – 60%
       Ocena ofert dokonywana będzie w kryterium cena brutto za 1 km
       - według następującego wzoru.
 
                   najniższa cena ofertowa brutto
          C = ----------------------------------------------- x 60 pkt
                       cena oferty badanej
 
      Wiek pojazdów – 40%
      Ocena ofert dokonywana będzie w kryterium wiek pojazdów – według następującego wzoru:
 
 
                suma wieku 2 pojazdów najniższa
      W = ------------------------------------------------------- x 40 pkt
              suma wieku 2 pojazdów badanej oferty
 
Następnie dla poszczególnych ofert nastąpi zsumowanie punktów według wzoru :
                                         Wz = C+W
gdzie : Wz – łączna suma punktów dla ocenianej oferty.
 
13.2.Przyjmuje się, że 1% = 1 pkt i tak zostanie przeliczona liczba punktów.
13.3.Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska łącznie najwyższą liczbę punktów przyznaną wg powyżej wskazanych kryteriów.
13.4. Ocenie podlegają jedynie oferty niepodlegające odrzuceniu.
13.5.Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej za względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
13.6. W celu obliczenia punktów wyniki poszczególnych działań matematycznych będą zaokrąglane do dwóch miejsc po przecinku lub z większą dokładnością, jeśli będzie to konieczne.
13.7.Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
 
14.Informacja o formalnościach po wyborze oferty:
14.1      Zamawiający powiadomi o wynikach postępowania wszystkich Wykonawców a także zamieści tę informację na stronie internetowej.
14.2      Zamawiający poinformuje Wykonawcę, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza                        o miejscu i terminie zawarcia umowy.
14.3      Jeżeli oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający przed zawarciem umowy zastrzega sobie możliwość żądania przedłożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
14.4      W przypadku, gdy Wykonawca podczas realizowania zamówienia będzie korzystał z udziału podwykonawców zastosowanie będzie miał art. 36b ust. 1a ustawy.
 
15.Zabezpieczenie należytego wykonania umowy nie jest wymagane przez Zamawiającego.
 
16.Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego:
16.1      Zamawiający zawrze umowę (odpowiednio dla części) według wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę, zgodnie z art. 94. ust. 1 pkt 2) ustawy,                            z zastrzeżeniem art. 94 ust. 2 pkt 1) lit. a) oraz art. 94 ust. 2 pkt 3) ustawy oraz zgodnie z postanowieniami Działu IV ustawy.
16.2      Zmiana umowy w sprawie zamówienia publicznego może nastąpić w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. Zmiana umowy może nastąpić w przypadkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.
16.3      Strona występująca o zmianę postanowień umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczności zmiany. Wniosek o zmianę postanowień umowy musi być wyrażony na piśmie.
16.4      Zmiany umowy nie mogą naruszać postanowień zawartych w art. 144 ustawy.
 
 
17.Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenia zamówienia publicznego:
Wykonawcy a także innemu podmiotowi jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przysługują odpowiednio środki ochrony prawnej o których mowa w dziale VI ustawy, tj.: odwołanie oraz skarga, z zastrzeżeniem art. 180 ust. 2 ustawy.
 
18.W sprawach nieuregulowanych SIWZ stosuje się obowiązujące przepisy ustawy, Kodeksu cywilnego oraz przepisy wykonawcze do ustawy.
 
19.Załączniki składające się na integralną część SIWZ:
Załącznik nr 1 – formularz ofertowy
Załącznik nr 2 – wykaz planowanych tras.
Załącznik nr 3 – oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu.
Załącznik Nr 4 - Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania.
Załącznik Nr 5 - Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.
Załącznik Nr 6 - Wykaz autobusów, którymi wykonana zostanie usługa.
Załącznik Nr 7 - Wykaz wykonanych usług.
Załącznik nr 8 - Projekt umowy.
 
Pokaż informacje o artykule